Instalacje gazowe sekwencyjnego wtrysku gazu fazy lotnej

Instalacje gazowe sekwencyjnego wtrysku gazu fazy lotnej

SEQUENT 24.11 jest najnowszym i zarazem najnowoczeoeniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej powstałym na bazie doskonale znanego i sprawdzonego systemu.

BRC - sequent 23.11SEQUENT 24.11 przeznaczony jest do samochodów 3 i 4 cylindrowych wyposa¿onych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Głównym elementem SEQUENT 24.11 koordynującym i odpowiedzialnym za prawidłową pracę instalacji gazowej jest nowa centrala gazowa SQ 24.11, która poprzez odpowiednie oprogramowanie oraz bezpooerednią współpracę z centralą benzynową steruje całym procesem sekwencyjnego przełączania wtryskiwaczy gazowych. Centrala ta została wyposażona w nowe funkcje:

  • Funkcja VSR umożliwiającą dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem w samochodach borykających się z tym problemem.
  • Funkcja Warm Up Injector - umożliwiająca podgrzewanie wtryskiwaczy podczas pracy na benzynie przed pierwszym przełączeniem się na gaz - dotyczy to pracy
    na zimnym silniku.
  • Funkcja Start&Stop - stworzona z myślą o samochodach wyposażonych fabrycznie w funkcję STOP&GO. Umożliwia redukcję zużycia paliwa oraz emisji spalin poprzez wyłączanie silnika podczas postoju na skrzyżowaniach i ponowne jego
    uruchomienie od razu na gazie.

System SEQUENT DIRECT INJECTION (SDI) jest najnowoczeoeniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów z bezpooerednim wtryskiem benzyny (np: FSI, GDI).

BRC - Sequent SDIPowstał on na bazie sprawdzonej i znanej rodziny systemów SEQUENT, zachowując ich główne cechy tj. spójne komponenty oraz prostota montażu i programowania. System SDI został opracowany indywidualnie dla danego typu silnika. Stosowany jest do samochodów 4 cylindrowych wolnossących lub turbodoładowanych o mocy max. do 200 kW (272 KM).

Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych zapewniając ich chłodzenie i tym samym zapobiegając przed uszkodzeniem.


System SEQUENT PLUG&DRIVE jest najnowszym i najbardziej rozwiniętym systemem gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny.

BRC - Sequent P&DPowstał on na bazie znanych i sprawdzonych podzespołów rodziny systemów SEQUENT tj: reduktora Genius MB, wtryskiwaczy BRC wraz z listwą RAIL oraz przełącznika MICRO. Nowość stanowią: centrala gazowa PLUG&DRIVE oraz czujnik cioenienia i temperatury gazu umieszczony na listwie RAIL.

Na szczególną uwagę zasługuje centrala gazowa PLUG&DRIVE charakteryzująca się bardzo dobrą komunikacją z centralą benzynową, umożliwiając tym samym odczytywanie szeregu ważnych parametrów takich jak: masa przepływającego powietrza, temperatura powietrza, temperatura płynu chłodzącego, obroty silnika, adaptacjia krótko i długo terminowa mapy mieszanki paliwowej. Dzięki tym danym centrala gazowa może bardzo precyzyjnie sterować całym systemem i dawkować LPG. Komunikacja centrali gazowej z benzynową pozwala również na odczytywanie i kasowanie powstałych w trakcie eksploatacji błędów. Funkcja umożliwia także selekcje tych błędów na “mniej i bardziej istotne” dla pracy silnika - o powstałych błędach informuje kierowcę migająca dioda na przełączniku Micro.


X-Fly X-FLY jest systemem wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczony do samochodów czterocylindrowych, wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny.

Jest rozwiązaniem łączącym w sobie wysoką jakość włoskich komponentów z atrakcyjną ceną odpowiadającą polskim realiom.

Wybrane funkcje systemu:

  • przełączanie z benzyny na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej
  • awaryjnego uruchamiania silnika na zasilaniu gazowym - niezależnie od temperatury gazu
  • podgrzewanie wtryskiwaczy gazowych podczas pracy na benzynie, przed pierwszym przełączeniem się na gaz.